Istanbul via Aerolines

Catre peisajul abrakadabresc cu iz de alta lume al Istanbulului cum altfel puteam zbura, daca nu cu Pegasus…

Ei bine, nu-i chiar ceea ce pare, Pegasus nu este un cal inaripat ci un avion cu care voi zbura curand catre Istanbul via Aerolines, caci am gasit la ei cea mai avantajoasa oferta si caut de vreo cateva saptamani; Mi-am procurat biletele (gratie lor), acum pot sa visez in liniste la destinatia mea de vis pana la plecare!😀

p01457dl

Ma si vad ratacind pe culoarele bazarului, intre culori si lumini, printre suveniruri, textile si felurite mancaruri, pe care numai acolo le poti savura la justa lor valoare. Mi-e dor si pofta de Pismaniye, e un desert fin de zahar usor aromat, pe care mi-l amintesc de cand eram micuta, micuta!

IMG_3667

Am mai fost in Turcia si mi-a fost placut foarte mult, mi-e dor sa mai simt acea agitatie si rumoare permanenta, mi-e dor de negustorie si negocieri si de clasicele discutii despre Hagi si Ceausescu… J Cum bunghesc ei un pic limba romana, cum ii auzi cu Hagi! Ba cativa te-ar intreba: “Ce faci? Bine?” Mi-e dor si drag de ei; de oameni; de atmosfera calduroasa din tara lor, de figurile zambitoare ale negustorilor si de tinutele traditionale!

marele-bazar-din-istanbul-2_jxkm

Nu mi-e dor.. de trafic! E un haos total, dar merita incercata experienta, caci apoi ai ce povesti! De pilda atunci cand am fost, in urma cu cativa ani la ei, am luat un taxi, pentru cativa km. Era o masina mare, americana, gen Dodge presupun, nu ma pricep la masini, cat priveste culorile este mai simplu: masina era intre vernil si turcuaz cu canapele de piele culoarea untului. In spate stateau lejer 4 persoane, ca sa va dati seama de dimensiune. Am zburat cu acea masina aproape la propriu, soferul mergea cu viteza foarte mare si aveam si geamurile deschise, deci impactul a fost cu atat mai mare si datorita sunetului.

1459228

Revenind la oras, mi-e dor de porturi, caci iubesc Marea si calatoriile cu vaporul, mi-e dor de oras, de Bosfor si sa ma simt pe doua continente! Mi-e dor de cultura lor, de arhitectura inedita, de Moschee si de muzica lor, acolo. Pentru ca muzica isi pierde din farmec cand e scoasa din context si atmosfera! Va las cu muzica si contextul amintirilor mele, poate merge astfel!

Lasă un răspuns

