Castelul Huniazilor – Hunedoara

De departe cel mai impunator castel de pe teritoriul tarii noastre, Castelul Huniazilor este o fila palpabila de istorie. Inca de cand am pasit pe pod am simtit ca mi se strange stomacul – prezentul din jurul meu era strafulgerat de franturi ale trecutului! Poarta mi-a deschis lumea aceea de mult pierita: Oameni mici vazandu-si de indatoririle zilnice; Ma asteptam sa resimt tensiune, insa cu totii erau zambitori, aud chiar si muzica – pe semne ca am nimerit pe timp de pace!

Iata si o miniatura a castelului, facuta pentru un – fund raising – medieval, pentru reconstructia palatului

Aceasta este o capela, sau o bisericuta, in incinta cetatii – nu mai retin exact – Parca auzeam un cantec surd al peretilor, oare ii mai aude cineva?

Nu puteam sa trec indiferenta pe langa o masuta de toaleta – antica dar cocheta – Posesoarea zambeste jenata, e cam devreme ca sa fie aranjata – Ii fac un semn discret sa stea linistita – doar eu o vad!

Curtea interioara

Sala de sedinte m-a tulburat cel mai tare: Era incarcata cu bucuriile victoriilor, tensiunea hotararilor si multa, multa durere. Puteam sa aud cupe ciocnindu-se si taisuri de sabie!

Iubesc ferestrele cu bancute – Cu siguranta o multime de copii si-au lasat amprentele pe geamuri si chiar desene pe sticla aburita!

O alta imagine din curtea interioara

Pe final am pastrat o imagine cu temnita, unde nu mai era nevoie sa imi imaginez nimic pentru ca atmosfera era recreata de manechin si de sistemul lor audio!😀

Nu cred ca mai era nevoie sa adaug dar – still – E un loc superb care  merita vizitat! Va las cu o melodie din alta lume:

7 thoughts on “Castelul Huniazilor – Hunedoara

  1. Este unul din locurile pe care ori de câte ori l-aş vizita, mereu am dorinţa de a-l revedea. Mă bucur că stau aproape şi astfel pot să-mi realizez dorinţele. Citeam deunăzi că site-ul touristic Lonely Planet a realizat un top 10 a celor mai frumoase castele din Europa, Castelul Corvinilor clasându-se pe locul 8, potrivit Adevărul.

    • E splendid castelul, esti foarte norocoasa ca stai in acea parte a tarii, sunt foarte multe locuri deosebite in Hateg!! Am trecut si prin Deva in concediu, nu am stat mult dar m-am simtit foarte bine!

  2. Din păcate, nu știu când și dacă aș avea ocazia să văd pe viu aceste locuri… Mulțumesc, deci, pentru aceste poze foarte frumos prezentate! Mă bucur enorm că am dat de acest articol (ca și de multe alte altete, sigur!).🙂

    • Multumesc mult pentru apreciere si sa stii ca asta e motivul pentru care scriu – vreau sa fac oamenii sa se bucure macar putin, sa scot un zambet de la ei – asa cum sugereaza si descrierea din antet – „Zambeste! :)” Daca te-am facut sa zambesti sunt mai mult decat fericita!

Lasă un răspuns

