Caini potriviti pentru copii (Top Ten)

In primul rand de ce e important ca un copil sa aiba un caine:

Pentru ca e probabil cea mai mare dorinta a lui!

Pentru ca ii poate oferi multa afectiune si dragoste neconditionata, ajutandu-l intr-o anumita masura sa se dezvolte armonios din punct de vedere emotional.

Pentru ca se vor juca impreuna pana la epuizare.

Pentru ca il va invata ce inseamna responsabilitatea.

Pentru ca afinitatea dintre copii si catei e atat de inexplicabil de dulce.

Pentru ca nu exista copii neinsotiti de catei “in fata blocului”.

Pentru ca toti copiii vin macar o data la usa cu un puiut de catel in brate si cu ochii plini de lacrimi!

Stiu ca e o responsabilitate mare, inceputul e greu, dar dupa un timp catelusii devin parte din familie!

Ce rase de caini sunt potrivite pentru copii:

1.Maidanezul – Evident cea mai la indemana varianta, cei mai sociabili si mai putin pretentiosi, cei mai fideli si mai afectuosi! Ceea ce e incredibil la ei e faptul ca veti regasi mereu in privirea lor… recunostinta!

2.Labradorul – Niste caini foarte inteligenti si prietenosi, mereu dornici sa faca pe plac stapanului. La inceputurile rasei erau folositi pentru a salva oamenii de la inec, ii vedem adesea pe post de caini politisti, utilitari, insotind orbi, persone cu dizabilitati, etc. Energici, devotati, temperamentali – perfecti pentru copii! – ideal este sa stea la curte dar cu plimbari lungi zilnice se adapteaza foarte bine si in apartament.

3.Golden Retrieverul – Sunt si ei foarte inteligenti si prietenosi, extrem de devotati si apropiati de copii! Sunt mai calmi si oarecum mai docili decat labradorii. Se adapteaza si el in apartament cu conditia sa aveti timp pentru plimbari!

4.Bichonul Bolognez – Veseli, prietenosi, jucausi, inteligenti, pufosi, albi, creti, mici… mai trebuie sa adaug ceva? Da – isi adora stapanii, sunt foarte buni pentru apartament si nu lasa par! Deloc!

5.Bichonul Havanez – Din nou – veseli, jucausi, inteligenti, pufosi, bej sau bicolori, mici… Acum as putea adauga ca ceea ce isi doresc ei cel mai mult este sa faca pe plac stapanului – sunt cainii cel mai des folositi la circ! Nici ei nu lasa par!

6.Ciobanesc de Berna – Ursuleti mari si pufosi, de o blandete iesita din comun! Au multa afectiune de urmarit si adora copiii! Sunt foarte greu de intretinut in apartament dar nu imposibil, cunosc pe cineva care tine un bernez in apartament!😀

7.Saint Bernard – Si mai mari si mai pufosi si la fel de blanzi si afectuosi!!!

8.Boston terrier – Am cunoscut un singur exemplar dar m-a impresionat cat pentru toata rasa!! – Ochi mari si mereu atenti la stapan, dulci, atenti si afectuosi cu copiii, mereu jucausi si foarte energici! Absolut adorabili!!!

9.Beagle – Mie personal nu imi plac beagle-i pentru ca sunt absolute atomici, insa pentru copii, mai ales cu varste cuprinse intre 5 si 10-12 ani sunt ideali – isi consuma energia reciproc!!😀

10.Shitzu – Cateii acestia sunt vesnic veseli; pe cuvant ca ii vad mereu cu zambetul pe buze, sau mai bines pus pe bot!! Jucausi, pufosi, cam incapatanati dar foarte afectuosi, pot fi si ei caini buni pentru copii; si ei sunt usor de crescut in apartament si nu lasa par!

Daca aveti copii mici, ar fi bine sa nu va ganditi laYorkie,Chihuahua, Westie sau Cocker – sunt caini temperamentali si nu prea suporta copiii; Succes in luarea unei decizii!!

Pentru orice alta informatie despre animalute va stau la dispozitie!

18 thoughts on “Caini potriviti pentru copii (Top Ten)

      • Se vede…clar :d Locuiesc la bloc, Madalina! Mie, unul, mi se pare un chin sa am un caine aici unde ma sufoc eu cateodata.

        Asa ca ramane sa ii vizitez pe ai bunicilor si pe al parintilor mei😀 Am crescut la tara pana la 6 ani si apoi toate vacantele le-am petrecut acolo. Principalii prieteni mi-au fost cainii😀 (a nu se intelege ca nu alergam toata ziua cu altii baieti dupa fotbal, trante si altele :D)

  1. Pingback: Poveste cu și despre urși! (II) « Marin Toma's Blog

  2. Frumos articol, imi place !
    Pentru ca am vazut pe blog o categorie speciala „Top Ten” poate realizezi si un top cu cele mai frumoase locuri pe care le-ai vizitat. Imi place foarte mult cand cineva povesteste despre locurile vizitate.

    • Am cunostinte care au ciobanesc de berna, labradori, goldeni, chiar si un saint bernard… personal, nu stiu cum se descurca cu ei, eu nu cred ca as reusi, insa ceea ce incercam sa spun este ca unui caine, indiferent de rasa nu ii trebuie mai mult decat atentia stapanului sau! Sunt absolut fenomenali! Iar despre westie si cocker, asa am mai citit si eu, pana la urma conteaza f mult cum sunt obisnuiti de mici, cum sunt educati! Mersi pentru timpul acordat! te mai astept!

  3. Supeer! Intr-u totul de acord cu o mica exceptie: cockerii sunt minunati pt copii. Si cum as putea sa imi conving parintii sa imi ia un caine? Mama n-a avut caine, da e de acord si tata a avut un cocker, si nu e de acord ca zice ca lasa mizerie. Astept raspunsuri!!

  4. eu am 2 baieti.unul de 9 ani si unul de 1 an si 5 luni.de 3 zile am cumparat-o pe Ava o catelusa shih-tzu deparazitata si vaccinata conform varstei ( 8 saptamani).am stat mult si mi-am cantarit optiunile.l-am ales in primul rand pt ca nu naparleste,apoi am optat pt o talie mica tocmai pt ca stau la apartament.e drept ca in momentul de fata ma simt ca si cum as avea 3 copii.asa cum strang dupa cel mic….strang si dupa Ava.schimb pamapesul copilului…sterg ” surprizele” Avei de pe parchet…etc.Dar ideea e ca nu imi pare rau!.trebuie doar sa respect masurile de igiena pe cat posibil pt ca vad ca sunt 3 copii care se joaca impreuna.daca ai putea sa-mi dai mai multe detalii despre cresterea si ingrijirea si dresajul acestei rase as fi tare recunoscatoare!

  5. Fetita mea are un bichon maltez catelusu are 1 an..sunt zile cand se repede la toti din casa sai muste.chiar si pe fetita se repede la fata .al certam dar mai tare face.ce ma sfatuiti sa fac.multumesc.

    • Sunt mai multe lucruri pe care le puteti face: 1. nu dati in el – pentru ca mai rau va face. 2. Daca puteti – dati-l la monta sau castrati-l pentru ca e foarte posibil ca acest comportament sa fie cauzat de hormoni. 3. Obositi-l – o ora de plimbare pe zi ar trebui sa il mai calmeze, cu cat mai mult cu atat mai bine. 4. Ca pedeapsa: nu vorbiti cu el si nu va uitati spre el 1-2 ore!! deloc!! 5. Din ce imi spuneti pare un caine dominant, sunt cateva lucruri pe care le puteti face ca sa inteleaga ca nu este el cel care domina: Nu ii dati de mancare altceva inafara de mancarea lui, nu ii dati cand cerseste atunci cand mancati dumneavoastra, pentru ca asta il face sa se simta egal si sa se lupte pentru a va domina, de aici tendinta de a musca. 6. Cand il plimbati, nu il lasati sa mearga in lesa in fata dumneavoastra!! 7. Cel mai important urmati cele 6 puncte fara sa faceti NICIO exceptie!!!

  6. Ai putea să faci te rog și despre câini de talie mare , potriviți pentru copii , gen husky, ciobănesc german etc..? În două luni o să-mi iau câine și nu știu ce rasa! Dar de talie mare 😁

Lasă un răspuns

